David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Hard knock frilansliv

leave a comment »

Jag är alltså arbetslös. Sa jag arbetslös? Jag menar förstås frilansjournalist. Företagare! Jag ägnar dagen åt att lära mig hur det fungerar med moms. När man försöker sätta sig in i skattereglerna för företag förstår man nästan vad de som röstar borgerligt har för bevekelsegrunder. Herregud vilken soppa.

Att jag numera alltså är mitt eget varumärke har också föranlett mig att fixa ihop den här ohämmat självupptagna bloggen slash webbsidan. Här kan du läsa allt möjligt som jag har skrivit genom åren. Sicken kulturskatt! Som en tjänst till dig, kära vän och framtida arbetsgivare. Hör av dig; just nu har jag tid att ta mig an ett och annat uppdrag. Eller jag måste lära mig det där med momsen först. Hur låter det med nästa vecka?

Written by David Hylander

19 augusti, 2008 den 13:10

Publicerat i Blogg

Kommentera

