David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Ny tid ny stad

leave a comment »

I dag ska vi titta på lägenhet. Det betyder ett åtminstone tillfälligt adjö till Göteborg efter fem år. Märkligt men helt ok; Götet har tappat stinget på senare tid i takt med att folk har flyttat och livet blivit lite för förutsägbart. I Malmö finns nya människor att lära känna, nya ställen att bli stammis på, billig sparris på torget. Det är så kontinentalt!! Jag börjar vänja mig vid att det inte finns några spårvagnar och att folk går med dreads på gatorna. Jag börjar hitta åtminstone mellan Möllan och Triangeln (eller Triangelen heter det tydligen om man är local. Och det är jag ju numera.)

Vi ska flytta till Zlatans kvarter.

Written by David Hylander

24 augusti, 2008 den 12:51

Publicerat i Blogg

Tagged with , ,

Kommentera

