David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Det kognitiva överskottet

with 3 comments

Jag är ingen web 2.0-kille och har inte ägnat Clay Shirky någon uppmärksamhet tidigare, så jag är inte etta på den här bollen. Men shit vad intressant det är!

Jag beställer boken i eftermiddag.

Via Kevin Kelly.

Written by David Hylander

26 augusti, 2008 den 13:39

Publicerat i Blogg

Tagged with , , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Var detta från 2004?
    Jag är mer inriktad på Web-”med alla sinnen” (3D+dubbelriktad beröring m.m.).
    Tekniken finns, men några stora strategiska satsningar verkar saknas.
    Japanerna leder utvecklingen inom mänskliga robotar, så när storsatsningen kommer tror jag det bli Japan som kommer att leda den.
    Men nu är vi kanske på web 2.4.

    Vid 3.0 är alla dagens journalister databasprogrammerare istället?

    latentenergi

    27 augusti, 2008 at 11:21

  2. Det är från i år, från Web 2.0 Expo i San Francisco i April.

    Jag ligger definitivt inte i framkant när det gäller de här grejerna, som sagt. Men det är väldigt spännande resonemang, särskilt när man sysslar med en fortfarande så pass 1.0:igt (eller 0.0:igt..?) medium som printjournalistik.

    >>Vid 3.0 är alla dagens journalister databasprogrammerare istället?
    Må det dröja i så fall…

    David Hylander

    27 augusti, 2008 at 12:02

  3. […] en kommentar » Med anledning av Tribune-konkursen levererar Clay Shirky ett ganska brutalt omdöme om hur printmedia har sig själva att skylla för krisen man just nu […]

    Krisläsning « David Hylander

    10 december, 2008 at 13:03


Kommentera

