David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Höststädning

leave a comment »

Inlägget om  fildelning nedan inspirerades egentligen av att jag i dag städade bland sommarens blogg-mp3:or; sorterade ut de som är värda att spara och slängde resten. Det blev ett femtiotal sparade och ett par gigabyte gångna hädan till vart det nu är raderade mp3-filer tar vägen.

Som en epitaf över bloggelectro-sommaren 2008: en liten topp fem.

Yo Majesty, ”Club Action (Chris Bag Raiders Sailing To Baltimore edit)”

Den skojigaste ”Club Action”-varianten. Någon gång under våren snöade jag in på australiensisk partyelectro, och Bag Raiders gör den bästa australiensiska partyelectron.

(Bag Raiders MySpace, Yo Majesty MySpace)

När jag tänker efter får jag nog inte ihop den här listan utan ytterligare lite australiensisk partyelectro:

Miami Horror, ”Don’t Be On With Her”

I Am Finn, ”I Love You (Van She Tech remix)”

Miami Horror gör italopopig electro och har bara blivit bättre för varje låt jag har laddat ner. En anledning att ångra att jag inte orkar hålla mig särskilt uppdaterad längre.

Att det blev just den här VST-remixen beror mest på att jag hade glömt att den fanns och återupptäckte den i dag.

(Miami Horror MySpace, I Am Finn MySpace, Van She Tech MySpace)

Två fantastiskt populistiska floorfillers som avrundning:

Robyn, ”Be Mine (Ocelot Mthrfckrs remix)”

Michael Sembello, ”Maniac (The Bloody Beetroots remix)”

Det känns som en bra sammanfattning av en stor del av mitt musiklyssnande det senaste halvåret. Just nu har jag 63 olästa mp3-bloggposter i min rss-läsare. Känns som att det börjar bli dags att gå vidare.

(Ocelot MySpace, The Bloody Beetroots MySpace)

Written by David Hylander

14 september, 2008 den 20:43

Kommentera

