David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Hej då showroom, hallå pundarkvart

with one comment

I dag lämnade vi vår homestageade andrahandslägenhet och flyttade in i en risig och ganska märklig tvåa mitt på Möllan. Det må vara en pundarkvart men det är vår pundarkvart! Det känns bra och det ligger en arabisk grönsakshandel mitt över gatan som jag kan sitta i fönstret och titta på medan jag skriver (man kan sitta i fönstrena här – det är grymt).

Som en lite homage till ett före detta hem som snart kommer att försvinna i mängden av före detta hem (jag räknar till… nio lägenheter där jag har bott i åtminstone en månad de senaste åren): Showroom vid St Knuts torg, Heaven and Hell.

+

Golvvärme i badrummet (av alla onödiga medelklassonödigheter är det här nog den minst onödiga).

Lukas Moodyson som spelar pingis med barn på gården.

Snygga hus, trevlig gård.

En minuts promenad till närmsta café.

Kinesfotot på väggen.

Dagis utanför fönstret.

Dålig ventilation.

Internet som alltid krånglar.

Alldeles för låg diskbänk.

Matta som luddar.

Kinesfotot på väggen.

Dagis utanför fönstret.

Written by David Hylander

27 september, 2008 den 16:11

Publicerat i Blogg

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. + gasspis

    – (inklusive hat) gasugn

    Maggie

    1 oktober, 2008 at 22:04


Kommentera

