David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Tv-kritikern rapporterar

with 4 comments

Jag levererar inga skivrecensioner den här veckan, men i alla fall en tv-krönika. Om Stjärnor på is, Fringe och Bert Karlsson; så kan det bli när man ska sammanfatta tillståndet i tv-världen en gång i månaden. På ett mer personligt plan lider jag just nu svårt av ett Arrested Development-återfall. Den är till och med bättre än jag mindes den. Rollbesättningen – Michael Cera, Will Arnett, David Cross, Jessica Walter och Jeffrey Tambor… herregud! – måste vara en av sitcom-historiens bästa.

Written by David Hylander

7 oktober, 2008 den 19:16

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag gillar din blogg!

    // Fanny

    theartishard

    10 oktober, 2008 at 16:23

  2. Tack!

    David Hylander

    10 oktober, 2008 at 16:27

  3. Det är nog först nu man börjar inse vilken once in a lifetime-serie Arrested Development faktiskt var. När den tog slut trodde jag nog att det skulle komma något på samma nivå rätt snart, men… föga. Det är väl 30 Rock i så fall.

    Lil' A

    10 oktober, 2008 at 22:08

  4. Som i grund och botten jävligt tramsig situationskomedi känns Arrested Development svårslagen. Det jag såg av 30 Rock (en och en halv säsong ungefär) var aldrig på samma nivå. Sen finns det ju sånt som The Office och Curb Your Enthusiasm, men de är ju på något sätt inte samma grej även om de är halvtimmeskomedier.

    David Hylander

    11 oktober, 2008 at 11:35


Kommentera

