David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Idoldyrkansindex

leave a comment »

Vi pratade i går om att träffa sina idoler, och jag reflekterade över att den där larger than life-känslan man brukade känna inför framför allt sina favoritartister inte riktigt sitter i längre. När min vän Niklas träffade Bobby Gillespie härom veckan kände jag inte ”din jävel, jag dör av avundsjuka” utan ”haha, alla rockstjärnor Niklas intervjuar har skinnjacka och fett hår”. 

Men ok, visst finns det människor som det hade varit väldigt, väldigt stort att få prata med i en halvtimma. De är bara (med något enstaka undantag) inte popstjärnor längre, utan skribenter, manusförfattare, komiker, skådespelare. 

Ricky Gervais är till exempel en sådan person för mig. Guardian har en läsvärd intervju med honom i dag, med anledning av att han gör sin första stora Hollywoodroll i Ghost Town som har premiär i nästa vecka.

Written by David Hylander

17 oktober, 2008 den 13:57

Kommentera

