David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Be’tipul i svensk tv

with 3 comments

Jag förutsätter att du läser Weird Science och därmed redan har förstahandsinformation om det här, men jag måste ändå uppmärksamma: efter att Kjell Häglund hyllat Be’tipul, den israeliska förlagan till In Treatment, i tidningen Axess, plockade AxessTV upp bollen och skaffade sig rättigheterna till serien. Den börjar sändas ikväll.

Jag är osäker på om jag har AxessTV i mitt kabelutbud, annars hade Be’tipul varit en obligatorisk hållpunkt under de närmaste veckornas vardagskvällar. Och att Kjell Häglund med sin entusiasm, sin koll och sin kunskap ännu en gång har puttat det svenska tv-utbudet i rätt riktning är inget annat än en kulturgärning.

Written by David Hylander

12 januari, 2009 den 11:11

Publicerat i Blogg

Tagged with , , , , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. David,
    Axess TV distribueras bland annat via Com Hems digitala kabelutubd. Kontakta gärna mig så får du vidare information.

    MVH
    Lotta, Axess TV

    Axess

    15 januari, 2009 at 09:20

  2. Hej Lotta. Vi har Canal Digital i kabeln hemma och där hittar jag inte er (inte ens i det utökade utbudet…) Du får gärna peka mig rätt om jag har sett fel!

    Men tack för intresset och än en gång: strålande initiativ att plocka upp Be’tipul!

    David Hylander

    15 januari, 2009 at 10:12

  3. OK. Dessvärre finns vi för närvarande inte i Canal Digitals utbud.

    Lotta

    Axess

    15 januari, 2009 at 17:03


Kommentera

