David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Tablå-tv, fortfarande inte det minsta nytt

with 4 comments

Colbert - fortfarande bäst på nätet.

Martin Degrell på Weird Science ondgör sig över att nystartade  svenska Comedy Central-filialen visar Colbert Report som ett samandrag en gång i veckan, istället för visa programmen i sin helhet fyra vardagskvällar i veckan.

Och visst är det en generande felträff av svenska CC, men framför allt känns det som en jättestor icke-händelse. Colbert i svensk tablå-tv… jaha. Men alla som tillhör målgruppen kollar ju redan, till exempel här. Vem kommer att vara intresserad av en urvattnad svenne-Colbert i ett föråldrat format, när originalet sedan länge finns ett musklick bort?

Karin Arbsjö på Sydsvenskan pratar med kanalchefen Linda Granath som säger en del konstiga saker. Inte många rätt för svenska Comedy Central, verkar det som.

Written by David Hylander

13 januari, 2009 den 16:45

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag skulle nog faktiskt välja att kolla Colbert på svenska CC, om de visade showen med ett dygns fördröjning, tis-fre.

    Kjell

    13 januari, 2009 at 16:56

  2. Verkligen? Jag överskattar kanske mina egna tv-vanor en aning.
    Jag sätter rätt stort värde på att kunna kolla när det passar mig, snarare än när programmet råkar sändas. Och på att slippa reklampauser…

    Men jag antar att tablå-tv, lite på samma sätt som papperstidningar, har sina fördelar. Frågan är bara om de är tillräckligt stora.

    David Hylander

    13 januari, 2009 at 17:05

  3. Jag kollar ju så vanvettigt mycket på teve att jag uppskattar när inte ALLT behöver laddas ner och läggas på olika bärbara eller fasta spelare/hårddiskar… Ibland tycker jag det är lite skönt att överge nån serie när det grötar ihop sig för mycket i både livet och tablåerna, och så plocka upp den igen när den kommer på Canal+ eller liknande. Så, jag hade sett fram emot att ställa DVR:n på en fast tid fyra kvällar i veckan. Jättemiss av CC, tror jag.

    Kjell

    13 januari, 2009 at 17:18

  4. […] änden ifall vi överger papperet. Det är samma funderingar som jag fick angående tv-mediet när Kjell Häglund tittade förbi med ett par kommentarer i går: Vad händer med våra konsumtionsmönster när vi byter gamla medier mot […]


Kommentera

