David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Gladwell hos Charlie Rose

leave a comment »

Ibland när jag känner mig oinspirerad går jag in på charlierose.com och knappar in ett namn som intresserar mig i sökfältet. Charlie har nästan alltid intervjuat personen i fråga, och att slå på ett av de oräkneliga Google Video-klipp som finns i hans videoarkiv (18 år av dagliga intervjuer!) är att unna sig ett av tillvarons riktiga privilegier: att ta del av en diskussion mellan två intelligenta och vältaliga människor som verkligen kan sitt ämne.

I dag tittade jag på ett knappt månadsgammalt samtal med Malcolm Gladwell, och det är förstås vansinnigt intressant:

Written by David Hylander

14 januari, 2009 den 17:43

Publicerat i Blogg

Tagged with , , ,

Kommentera

