David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Dagens Spotify: Mama Cass

with 3 comments

MamaSen är ju Spotify fortfarande en strålande bra tjänst som jag använder mig av dagligen. De senaste förmiddagarna har jag lyssnat nästan uteslutande på den här Mama Cass-samlingen med låtar från hennes tid på Dunhill Records. Det är fantastisk, melankolisk soft rock, särskilt på Mann/Weil-låtarna ”It’s Getting Better”, ”Make Your Own Kind of Music” och ”New World Coming” och Laura Nyros ”He’s A Runner”.

Nästa steg är att ta sig an Cass RCA-album, som dock inte finns på Spotify. Där saknar jag också John Phillips ”John, The Wolf King Of L.A.”och Mamas & The Papas bästa skiva, det förbisedda återföreningsalbumet ”People Like Us”.

Written by David Hylander

4 februari, 2009 den 12:47

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag bara måste säga att den första jag tänkte när jag såg bilden på Mama Cass var Matt Lucas.

    Daniel M

    6 februari, 2009 at 10:06

  2. Haha, ja nu när du säger det…

    David Hylander

    6 februari, 2009 at 10:32

  3. The Mamas And The Papas är superhäftiga o Mama Cass är cool. Men musiken ska avlyssnas i BRA kvalitet. Med bra kvalitet menar jag originalskivorna alt FLAC format på The Pirate Bay o DEFINITIVT INTE det superkassa format som Spotify erbjuder. 128 Kbps SUGER :-(

    Bannlys Spotify ända tills de erbjuder rent WAV format eller FLAC format… 320 Kbps kan väl gå an i värsta fall!?!?!?

    Ha det så bra!

    // Lelle

    Lelle P

    17 mars, 2009 at 23:53


Kommentera

