David Hylander

Jag är frilansjournalist och redaktör. Det här är en blogg och ett artikelarkiv.

Dagens pop: Buckingham & Wilson

leave a comment »

Min gode vän Adam Svanell ägnade gårdagskvällen åt att sprida Lindsay Buckinghams smittande ”Holiday Road” omkring sig.  Det fick mig att fundera närmare på vilka Fleetwood Mac-låtar det är jag gillar egentligen, och det visar sig förstås nästan uteslutande vara Buckinghams. ”Save Me A Place” och ”That’s All For Everyone” från Tusk, ”Second Hand News” och ”Go Your Own Way” från Rumours. Finns på Spotify.

Som också har den rykande färska Jenny Wilson-skivan i katalogen. Mer imponerande är den där U2-plattan, om du frågar mig. Den har ju dessutom funnits på The Pirate Bay i flera veckor… (skoja!)

Written by David Hylander

26 februari, 2009 den 15:01

Kommentera

